28 februar 2011

Den nemmeste tomatsuppe

Her får du min opskrift på den nemmeste og dejligste tomatsuppe. Brug denne opskrift, når du har brug for et sundere alternativ, men samtidig en meget nem og hurtig løsning til et aftensmåltid for hele familien. Velbekomme!

Nem tomatsuppe med mine hjemmelavede kødboller

Den nemmeste tomatsuppe
- med mine hjemmelavede kødboller
Ingredienser
2 ps mou hønsekødssuppe (á 1000 g)
3 ds hk. tomater
1 ps suppeurter
Peber

(4 personer)

Opskrift
Hæld de to poser hønsekødssuppe i en stor gryde, bring suppen op til kogepunktet og lad den koge ind i cirka 10 minutter. Herefter tilsætter du tre dåser hakkede tomater samt et godt drys af din favorit peberblanding. Min er helt klart Santa Maria peberblanding, der blandt andet indeholder sennepsfrø og cayenne peber. Lad nu suppen varme op igen, tilsæt posen af suppeurter og lad den stå under låg til grøntsagerne er gennemvarmede. Du har nu den nemmeste tomatsuppe med en dejlig blid smag klar – et fantastisk måltid fyldt med grøntsager.

Mine hjemmelavede kødboller, som du kan se på billedet, laver jeg af en nem rørt fars. Og med en hurtig tur i ovnen, er disse absolut også en af mine nemme løsninger. Find opskriften på 'mine hjemmelavede kødboller fuld af smag' lige her!

Da mine kødboller indeholder en masse aromatiske, tørrede krydderurter, har jeg valgt ikke at tilsætte dem direkte til suppen. Hvis du ikke ønsker at lave de hjemmelavede kødboller, men bare spise suppen som den er, så kan du eventuelt tilføje en smule timian, rosmarin, merian og oregano.

Sip sip sip,
LevSundtNU

Ingen kommentarer:

Send en kommentar