16 januar 2011

Vidunderlig skummende mandelmælk

Mælk i dag bliver behandlet og forarbejdet så meget, at det ikke længere er et naturligt produkt, når det først når ud til os forbrugere. Min krop har for længst givet udtryk for, at den ikke bryder sig om mælkeprodukter. Min mave svulmer op og jeg føler mig enormt oppustet, og derfor har jeg forsøgt at finde bedre alternativer. Soyamælk og forskellig nøddemælk har vist sig som gode alternativer for mig, som min mave er langt mere fornøjet med. Derfor får du her opskriften på min vidunderlige skummende mandelmælk. Velbekomme!

Sund mælk din mave vil takke dig for

Vidunderlig skummende mandelmælk
Ingredienser
1 liter vand
20 mandler
10 usaltede cashewnødder
3 dadler
3 tsk. lecitingranulat
1 knivspids salt

Opskrift
Blend mandler og cashewnødder til en fin mel i en blender, alternativt i en kaffekværn. Tilsæt derefter godt en halv liter vand, salt og lecitingranulat og blend til en fin hvid og skummende mælk. Hæld bagefter mælken på en skoldet og helt ren flaske. Tag til sidst de 3 dadler og blend dem til en fin masse med resten af vandet. Bland det hele sammen i flasken og vend et par gange. Så har du vidunderlig skummende mandelmælk!

Du kan sagtens si mandelresterne fra mælken, så får du en endnu mere fløjlsblød og fin hvid mælk, men du kan også sagtens drikke mandelmælken fuldstændig som den er – den smager skønt.

Du kan også anvende mælken til smoothies i stedet for juice eller almindelig mælk. Du behøver intet andet end denne mandelmælk samt frugt eller bær, så har du en lækker smoothie. Måske et drys vaniljekorn, men så er den også lige i øjet J

Sidst men ikke mindst, så er dette et langt billigere alternativ til at købe mandelmælken eller for den sags skyld soyamælk i supermarkedet.  Så brug lige 5 minutter på denne skønne mælk, og du kan få en sund og velsmagende erstatning til almindelig mælk, som jeg er sikker på at din mave vil takke dig for.

Fløjlsblød og skummende velvære til din mave!

Sluk tørsten – sip sip
LevSundtNU

1 kommentar:

  1. Mums for en lækker mandelmælk - den smager FANTASTISK!!!
    1000 tak for opskriften :-)

    SvarSlet